Szanowni Klienci,
grudzień to czas przedświątecznych zakupów w Internecie. Jest to również okres wzmożonej aktywności oszustów.
Na co zwrócić uwagę, by nie dać się oszukać?
- Nie ulegaj gorączce zakupów i przed podjęciem decyzji sprawdź:
- czy sklep internetowy jest autentyczny – zweryfikuj pełny adres widoczny na pasku przeglądarki, w szczególności, jeśli zostałeś przekierowany np. z wiadomości e-mail bądź reklam w mediach społecznościowych;
- czy na stronie internetowej podany jest numer telefonu do sklepu oraz inne wiarygodne dane kontaktowe;
- komentarze o sprzedającym;
- czy tak atrakcyjna cena może być realna;
- czy sklep oferuje popularne metody płatności.
- Uważaj na próby nawiązania kontaktu ze sprzedającym poza portalem sprzedażowym (np. poprzez WhatsApp, Messenger, sms, e-mail).
- nie otwieraj linków od potencjalnych sprzedawców w celu sfinalizowania transakcji, przeważnie są to linki, które przekierowują do logowania do bankowości internetowej;
- nie poddawaj się presji czasu, w pośpiechu dużo łatwiej podjąć nieprzemyślane decyzje.
- Nie podawaj kodów BLIK przez telefon lub w komunikatorze.
- Pod żadnym pozorem nie wysyłaj nikomu skanu lub zdjęć swojej karty płatniczej w celu szybkiej finalizacji super oferty sprzedażowej.
- Dokładnie czytaj wiadomości z kodami autoryzacyjnymi, zwróć uwagę na kwotę transakcji, którą chcesz zatwierdzić.
- Sprawdź czy do płatności kartą ustawiłeś kod 3D Secure.
Bądź czujny!
____________________________________________________________________________________________________________________________________________
Dostęp do bankowości internetowej możesz zablokować w placówce Banku lub dzwoniąc do Contact Center pod numer telefonu +48 (42) 644 64 44.
Kartę płatniczą możesz zastrzec w bankowości internetowej, na stronie portalu kartowego www.kartosfera.pl lub dzwoniąc do Contact Center pod numer telefonu +48 (86) 215 50 00.