-
Wniosek 300+
Program Dobry Start 300+ to wsparcie dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny.
Wnioski mogą składać rodzice uczniów:
- w wieku do 20 lat,
- w wieku do 24 lat (w przypadku ucznia z niepełnosprawnością),
bez względu na dochód rodziny.
Przydatne informacje
Rodzic,
- jeśli dziecko nie mieszka z obojgiem rodziców – wniosek składa ten rodzic, który faktycznie opiekuje się dzieckiem,
- jeśli dzieckiem opiekuje się równocześnie oboje rodziców, to świadczenie otrzyma ten, kto pierwszy złoży wniosek,
- gdy drugi rodzic złoży wniosek o świadczenie po innym rodzicu, ZUS ustali, kto sprawuje opiekę na dzieckiem.
Aby otrzymać wsparcie, złóż wniosek przez bankowość elektroniczną/portal Emp@tia.
Wniosek możesz złożyć wyłącznie drogą elektroniczną.
Ważne
Jeśli złożysz wniosek za pomocą bankowości elektronicznej/portalu Emp@tia, to ZUS sprawdzi, czy masz profil na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, czyli w systemie informatycznym ZUS, za pośrednictwem którego można załatwiać sprawy w ZUS przez internet – bez wychodzenia z domu. Jeśli nie – Zakład założy Ci taki profil. Potwierdzenie założenia profilu otrzymasz na adres e-mail, który podasz we wniosku. Natomiast na numer telefonu z wniosku otrzymasz jednorazowe hasło, które musisz zmienić przy pierwszym logowaniu do PUE ZUS.
Jeśli złożyłeś wniosek przez bankowość elektroniczną albo portal Emp@tia, to urzędowe poświadczenie odbioru (UPO) otrzymasz na adres e-mail podany we wniosku. Wiadomość zostanie wysłana z adresu
Informacja o tym, że złożyłeś wniosek, pojawi się na Twoim profilu na PUE ZUS w zakładce [Ubezpieczony] lub [Świadczeniobiorca] –> [Dobry start] –> [Szczegóły Twoich wniosków] po przetworzeniu wniosku – może to trwać do 48 godzin.
Jeśli złożyłeś wniosek przez PUE ZUS, masz go w zakładce [Dokumenty i wiadomości] –> [Dokumenty wysłane].
Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada 2024 r.
Program Dobry Start to 300 zł na wyprawkę szkolną dla uczniów, bez względu na dochód rodziny. Pieniądze otrzymasz na rachunek bankowy, który wskażesz we wniosku. Świadczenie z programu Dobry Start jest zwolnione z opodatkowania. Nie podlega też egzekucji, więc komornik nie może zająć tych środków.
Wszystkie informacje na temat wniosku i jego obsługi znajdziesz na PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje dot. świadczenia w kontekście dziecka, którego dotyczył wniosek) – zaloguj się na swój profil na portalu PUE ZUS i przejdź do zakładki [Ubezpieczony] lub [Świadczeniobiorca], a następnie wybierz [Dobry start] – [Szczegóły Twoich wniosków].
Informację o przyznaniu świadczenia znajdziesz w skrzynce odbiorczej na Twoim profilu na PUE ZUS. Informację o tym otrzymasz także mailem na adres, który podasz we wniosku. O przyznaniu świadczenia na każde dziecko otrzymasz oddzielną informację.
Jeśli świadczenie Ci nie przysługuje, ZUS wyda decyzję odmowną w Twojej sprawie. Decyzję otrzymasz elektronicznie na PUE ZUS. Informację o tym, że na Twoim profilu na PUE ZUS jest decyzja, otrzymasz na adres mailowy, a także na numer telefonu, które podasz we wniosku.
Jeśli złożysz wniosek przez bankowość elektroniczną/portal Emp@tia i chcesz:
- skorygować wniosek – złóż elektronicznie nowy wniosek o świadczenie dobry start z prawidłowymi danymi
- dołączyć załącznik do wysłanego wniosku – zaloguj się na swój profil na portalu PUE ZUS i skorzystaj z funkcji [Uzupełnij wniosek], która dostępna jest na portalu w zakładce [Dobry start] – [Szczegóły Twoich wniosków].
Ważne
Na portalu PUE ZUS znajdzie się cała korespondencja z ZUS w sprawie Twojego wniosku o świadczenie 300+ (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).
- w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 7.00 –18.00 pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , - we wszystkich placówkach ZUS (https://www.zus.pl/o-zus/kontakt/oddzialy-inspektoraty-biura-terenowe) oraz podczas e-wizyty w ZUS (https://www.zus.pl/e-wizyta)
Warmińsko-Mazurski Bank Spółdzielczy umożliwia Ci złożenie wniosku o świadczenie w programie Dobry Start wyłącznie w Systemie Bankowości Internetowej. Złożenie wniosku jest bezpłatne.
Wniosek składasz w swoim imieniu, logując się do serwisu internetowego Banku. Nie masz możliwości złożenia wniosku w imieniu innej osoby.
Przed wypełnieniem wniosku zapoznaj się z informacjami o programie Dobry Start na stronie Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej https://www.gov.pl/web/rodzina/dobry-start
Warmińsko-Mazurski Bank Spółdzielczy nie dokonuje weryfikacji formalnej ani merytorycznej danych podanych przez Ciebie we wniosku oraz w załączonych dokumentach. Ponadto nie posiada informacji dotyczących dalszej obsługi wniosku przez wybrany organ prowadzący - ZUS, po tym jak wniosek zostanie przekazany do tego organu.
Jeśli świadczenie wychowawcze zostanie Ci przyznane, to ZUS nie wyda decyzji administracyjnej – jak to było dotychczas, tylko otrzymasz informację, która będzie znajdować się w skrzynce odbiorczej na Twoim profilu PUE ZUS, otrzymasz informacje na adres e-mail oraz numer telefonu, który podałeś we wniosku.
Wysłany wniosek o świadczenie w ramach programu możesz pobrać tylko raz, tuż po wysłaniu, w ramach tej samej sesji logowania. Potwierdzenie wysłania wniosku jest dostępne przez okres 10 lat od wysłania.
Złożony wniosek zostanie przekazany do systemu Empatia. Dalsza obsługa wniosku jest prowadzona przez właściwy organ. W ciągu 24 godzin na adres e-mail otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) z adresu
Wniosek wraz załącznikami są trwale usuwane z serwerów Banku po wysłaniu ich do systemu Empatia.
Pamiętaj by wydrukować i zachować wypełniony wniosek po jego wysłaniu.