Skip to main content
  • Wniosek 300+

    Wniosek 300+

    Program Dobry Start 300+ to wsparcie dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny.

    Wnioski mogą składać rodzice uczniów:

    • w wieku do 20 lat,
    • w wieku do 24 lat (w przypadku ucznia z niepełnosprawnością),

    bez względu na dochód rodziny.

     

    Przydatne informacje

    Kto może złożyć wniosek o świadczenie przez bankowość elektroniczną?

    Rodzic,

    • jeśli dziecko nie mieszka z obojgiem rodziców – wniosek składa ten rodzic, który faktycznie opiekuje się dzieckiem,
    • jeśli dzieckiem opiekuje się równocześnie oboje rodziców, to świadczenie otrzyma ten, kto pierwszy złoży wniosek,
    • gdy drugi rodzic złoży wniosek o świadczenie po innym rodzicu, ZUS ustali, kto sprawuje opiekę na dzieckiem.
    Co zrobić, aby otrzymać wsparcie?

    Aby otrzymać wsparcie, złóż wniosek przez bankowość elektroniczną/portal Emp@tia.

    Jak złożyć wniosek?

    Wniosek możesz złożyć wyłącznie drogą elektroniczną.

    Ważne
    Jeśli złożysz wniosek za pomocą bankowości elektronicznej/portalu Emp@tia, to ZUS sprawdzi, czy masz profil na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, czyli w systemie informatycznym ZUS, za pośrednictwem którego można załatwiać sprawy w ZUS przez internet – bez wychodzenia z domu. Jeśli nie – Zakład założy Ci taki profil. Potwierdzenie założenia profilu otrzymasz na adres e-mail, który podasz we wniosku. Natomiast na numer telefonu z wniosku otrzymasz jednorazowe hasło, które musisz zmienić przy pierwszym logowaniu do PUE ZUS.

    Jak otrzymasz potwierdzenie złożenia wniosku?

    Jeśli złożyłeś wniosek przez bankowość elektroniczną albo portal Emp@tia, to urzędowe poświadczenie odbioru (UPO) otrzymasz na adres e-mail podany we wniosku. Wiadomość zostanie wysłana z adresu Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

    Informacja o tym, że złożyłeś wniosek, pojawi się na Twoim profilu na PUE ZUS w zakładce [Ubezpieczony] lub [Świadczeniobiorca] –> [Dobry start] –> [Szczegóły Twoich wniosków] po przetworzeniu wniosku – może to trwać do 48 godzin.

    Jeśli złożyłeś wniosek przez PUE ZUS, masz go w zakładce [Dokumenty i wiadomości] –> [Dokumenty wysłane].

    Kiedy złożyć wniosek?

    Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada 2024 r.

    Jakie wsparcie otrzymasz?

    Program Dobry Start to 300 zł na wyprawkę szkolną dla uczniów, bez względu na dochód rodziny. Pieniądze otrzymasz na rachunek bankowy, który wskażesz we wniosku. Świadczenie z programu Dobry Start jest zwolnione z opodatkowania. Nie podlega też egzekucji, więc komornik nie może zająć tych środków.

    Gdzie znajdziesz informacje o wniosku złożonym przez bankowość elektroniczną/portal Emp@tia?

    Wszystkie informacje na temat wniosku i jego obsługi znajdziesz na PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje dot. świadczenia w kontekście dziecka, którego dotyczył wniosek) – zaloguj się na swój profil na portalu PUE ZUS i przejdź do zakładki [Ubezpieczony] lub [Świadczeniobiorca], a następnie wybierz [Dobry start] – [Szczegóły Twoich wniosków].

    Jak otrzymasz informację o przyznaniu świadczenia?

    Informację o przyznaniu świadczenia znajdziesz w skrzynce odbiorczej na Twoim profilu na PUE ZUS. Informację o tym otrzymasz także mailem na adres, który podasz we wniosku. O przyznaniu świadczenia na każde dziecko otrzymasz oddzielną informację.
    Jeśli świadczenie Ci nie przysługuje, ZUS wyda decyzję odmowną w Twojej sprawie. Decyzję otrzymasz elektronicznie na PUE ZUS. Informację o tym, że na Twoim profilu na PUE ZUS jest decyzja, otrzymasz na adres mailowy, a także na numer telefonu, które podasz we wniosku.
    Jeśli złożysz wniosek przez bankowość elektroniczną/portal Emp@tia i chcesz:

    • skorygować wniosek – złóż elektronicznie nowy wniosek o świadczenie dobry start z prawidłowymi danymi
    • dołączyć załącznik do wysłanego wniosku – zaloguj się na swój profil na portalu PUE ZUS i skorzystaj z funkcji [Uzupełnij wniosek], która dostępna jest na portalu w zakładce [Dobry start] – [Szczegóły Twoich wniosków].

    Ważne
    Na portalu PUE ZUS znajdzie się cała korespondencja z ZUS w sprawie Twojego wniosku o świadczenie 300+ (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).

    Gdzie otrzymasz pomoc?
    Rola Warmińsko-Mazurskiego Banku Spółdzielczego

    Warmińsko-Mazurski Bank Spółdzielczy umożliwia Ci złożenie wniosku o świadczenie w programie Dobry Start wyłącznie w Systemie Bankowości Internetowej. Złożenie wniosku jest bezpłatne.

    Wniosek składasz w swoim imieniu, logując się do serwisu internetowego Banku. Nie masz możliwości złożenia wniosku w imieniu innej osoby.

     Przed wypełnieniem wniosku zapoznaj się z informacjami o programie Dobry Start na stronie Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej https://www.gov.pl/web/rodzina/dobry-start

     Warmińsko-Mazurski Bank Spółdzielczy nie dokonuje weryfikacji formalnej ani merytorycznej danych podanych przez Ciebie we wniosku oraz w załączonych dokumentach. Ponadto nie posiada informacji dotyczących dalszej obsługi wniosku przez wybrany organ prowadzący - ZUS, po tym jak wniosek zostanie przekazany do tego organu.

     Jeśli świadczenie wychowawcze zostanie Ci przyznane, to ZUS nie wyda decyzji administracyjnej – jak to było dotychczas, tylko otrzymasz informację, która będzie znajdować się w skrzynce odbiorczej na Twoim profilu PUE ZUS, otrzymasz informacje na adres e-mail oraz numer telefonu, który podałeś we wniosku.

     Wysłany wniosek o świadczenie w ramach programu możesz pobrać tylko raz, tuż po wysłaniu, w ramach tej samej sesji logowania. Potwierdzenie wysłania wniosku jest dostępne przez okres 10 lat od wysłania.

     Złożony wniosek zostanie przekazany do systemu Empatia. Dalsza obsługa wniosku jest prowadzona przez właściwy organ. W ciągu 24 godzin na adres e-mail otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) z adresu Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

     Wniosek wraz załącznikami są trwale usuwane z serwerów Banku po wysłaniu ich do systemu Empatia.

     Pamiętaj by wydrukować i zachować wypełniony wniosek po jego wysłaniu.

    Warmińsko-Mazurski Bank Spółdzielczy

    Siedziba: ul. Gizewiusza 2a 12-200 Pisz
    KRS 0000036781, Regon 001104256, NIP 849 000 11 74
    Województwo: warmińsko-mazurskie
    Telefon: 87 424 19 20
    E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
    Strona internetowa: www.wmbs.pl

    Centrala Warmińsko-Mazurskiego Banku Spółdzielczego

    Adres: ul. Gizewiusza 2a 12-200 Pisz
    Miasto: Pisz
    Województwo: warmińsko-mazurskie
    Telefon: 87 424 19 20
    E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Warmińsko-Mazurski Bank Spółdzielczy Oddział w Piszu

    Adres: ul. Gizewiusza 4a 12-200 Pisz
    Miasto: Pisz
    Województwo: warmińsko-mazurskie
    Telefon: 87 424 19 16
    E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Godziny obsługi:
    - poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek: 8:00 - 15:30
    - sobota, niedziela: nieczynne

    Punkt Obsługi Klienta w Starostwie Powiatowym w Piszu

    Adres: ul. Warszawska 1 12-200 Pisz
    Miasto: Pisz
    Województwo: warmińsko-mazurskie
    Telefon: 87 423 21 41
    E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Godziny obsługi:
    - poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek: 10:00 - 14:00
    - sobota, niedziela: nieczynne

    Punkt Obsługi Klienta w Urzędzie Miejskim w Piszu

    Adres: ul. Gizewiusza 5 12-200 Pisz
    Miasto: Pisz
    Województwo: warmińsko-mazurskie
    Telefon: 87 423 29 20
    E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Godziny obsługi:
    - poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek: 10:00 - 14:00
    - sobota, niedziela: nieczynne

    Warmińsko-Mazurski Bank Spółdzielczy Oddział w Rucianem-Nidzie

    Adres: ul. Gałczyńskiego 11a 12-220 Ruciane-Nida
    Miasto: Ruciane Nida
    Województwo: warmińsko-mazurskie
    Telefon: 87 425 71 77
    E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Godziny obsługi:
    - poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek: 8:00 - 15:30
    - sobota, niedziela: nieczynne

    Punkt Obsługi Klienta w Urzędzie Miasta i Gminy Ruciane-Nida

    Adres: Aleja Wczasów 4 12-220 Ruciane-Nida
    Miasto: Pisz
    Województwo: warmińsko-mazurskie
    Telefon: 87 425 71 81
    E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Godziny obsługi:
    - poniedziałek, środa, piątek: 9:00 - 13:00
    - wtorek, czwartek, sobota, niedziela: nieczynne

    Warmińsko-Mazurski Bank Spółdzielczy Oddział w Pieckach

    Adres: Łąkowa 1 11-710 Piecki
    Miasto: Piecki
    Województwo: warmińsko-mazurskie
    Telefon: 89 742 11 22
    E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Godziny obsługi:
    - poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek: 8:30 - 15:00

    - sobota, niedziela: nieczynne

    Warmińsko-Mazurski Bank Spółdzielczy Oddział w Białej Piskiej

    Adres: Plac Mickiewicza 23 12-230 Biała Piska
    Miasto: Biała Piska
    Województwo: warmińsko-mazurskie
    Telefon: 87 423 90 19
    E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Godziny obsługi:
    - poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek: 8:00 - 15:30
    - sobota, niedziela: nieczynne

     

    Warmińsko-Mazurski Bank Spółdzielczy Oddział w Wydminach

    Adres: ul. Giżycka 6a 11-510 Wydminy
    Miasto: Wydminy
    Województwo: warmińsko-mazurskie
    Telefon:87 421 00 05
    E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Godziny obsługi:
    - poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek: 8:00 - 15:30
    - sobota, niedziela: nieczynne

    Warmińsko-Mazurski Bank Spółdzielczy Oddział w Orzyszu

    Adres: Giżycka 3a 12-250 Orzysz
    Miasto: Orzysz
    Województwo: warmińsko-mazurskie
    Telefon: 87 423 88 29
    E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Godziny obsługi:
    - poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek: 8:00 - 15:30
    - sobota, niedziela: nieczynne

    Warmińsko-Mazurski Bank Spółdzielczy Oddział w Miłkach

    Adres: ul. Sportowa 4 11-513 Miłki
    Miasto: Miłki
    Województwo: warmińsko-mazurskie
    Telefon: 87 421 11 43
    E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Godziny obsługi:
    - poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek: 8:00 - 15:30
    - sobota, niedziela: nieczynne

    Warmińsko-Mazurski Bank Spółdzielczy Oddział w Olsztynie

    Adres: ul. Kołobrzeska 6/3 10-443 Olsztyn
    Miasto: Olsztyn
    Województwo: warmińsko-mazurskie
    Telefon: 89 527 20 08
    E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Godziny obsługi:
    - poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek: 8:00 - 15:30
    - sobota, niedziela: nieczynne

     

    Warmińsko-Mazurski Bank Spółdzielczy Oddział w Jezioranach

    Adres: ul. Głowackiego 1/14 11-320 Jeziorany
    Miasto: Jeziorany
    Województwo: warmińsko-mazurskie
    Telefon: 89 718 10 33
    E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Godziny obsługi:
    - poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek: 8:00 - 15:30
    - sobota, niedziela: nieczynne

    Warmińsko-Mazurski Bank Spółdzielczy Oddział w Ciechanowie

    Adres: ul. 11 Pułku Ułanów Legionowych 14 06-400 Ciechanów
    Miasto: Ciechanów
    Województwo: mazowieckie
    Telefon: 23 657 41 05
    E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Godziny obsługi:
    - poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek: 8:00 - 15:30
    - sobota, niedziela: nieczynne

    Warmińsko-Mazurski Bank Spółdzielczy Oddział w Ełku

    Adres: ul. Wojska Polskiego 34/1 19-300 Ełk
    Miasto: Ełk
    Województwo: warmińsko-mazurskie
    Telefon: 797 442 171
    Telefon: 601 563 555
    E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Godziny obsługi:
    - poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek: 8:00 - 15:30
    - sobota, niedziela: nieczynne