Szanowni Państwo,
uprzejmie informujemy, że z dniem 20.01.2017 r. ulega zmianie Regulamin otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla osób fizycznych wprowadzony Uchwałą Zarządu Warmińsko-Mazurskiego Banku Spółdzielczego nr 9/12/2016 z dnia 03.10.2016 r.
Potrzeba wprowadzenia zmian wynika z obowiązku dostosowania regulacji do przepisów Ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r. (Dz. U. z 2016 r. poz. 630).
Zakres wprowadzanych zmian:
1)§ 70 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„W przypadku dokonania transakcji powodujących niedozwolone saldo debetowe na rachunku bankowym, Bank wzywa do zapłaty w ciągu 7 dni od dnia otrzymania wezwania. W przypadku braku wpłaty Bank stosuje odpowiednio przepisy zawarte w Umowie i Regulaminie.”; |
---|
2)§ 99 ust. 6 otrzymuje brzmienie:
„Posiadacz rachunku/Użytkownik karty może złożyć reklamację w następującej formie: 1)pocztą tradycyjną na adres placówki Banku (adresy placówek są dostępne na stronie internetowej Banku www.wmbs.pl); 2) telefonicznie, faksem lub pocztą elektroniczną (dane kontaktowe oraz adresy skrzynek elektronicznych są dostępne na stronie internetowej Banku www.wmbs.pl); 3)w każdej placówce Banku w formie ustnej lub pisemnej.”; |
---|
3)dodaje się Rozdział nr 20 oraz paragraf nr 100 w brzmieniu:
„Rozdział 20. Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich §100. 1. Spory powstałe pomiędzy Posiadaczem rachunku a Bankiem mogą być rozstrzygane w drodze polubownej w trybie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich przy Rzeczniku Finansowym zgodnie z ustawą o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r. (Dz. U. z 2016 r., poz. 630). 2.Zasady pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich w trybie przeprowadzenia postępowania polubownego przy Rzeczniku Finansowym opisane są na stronie internetowej www.rf.gov.pl. 3.Po wyczerpaniu procedury reklamacyjnej w Banku, opisanej w Rozdziale 19, Posiadacz rachunku ma prawo złożyć wniosek o przeprowadzenie postępowania polubownego przy Rzeczniku Finansowym zgodnie z ustawą, o której mowa w ust. 1.”; |
---|
4)kolejne rozdziały i paragrafy zostają przenumerowane odpowiednio.
Pełna treść Regulaminu otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla osób fizycznych jest dostępna poniżej oraz w placówkach Banku WMBS.
Jednocześnie informujemy, że w związku z wprowadzonymi zmianami Posiadacz rachunku ma prawo wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym. Zgłoszenie sprzeciwu bez dokonania wypowiedzenia Umowy, skutkuje wygaśnięciem Umowy z dniem poprzedzającym dzień wejścia w życie proponowanych zmian. Niezłożenie przez Posiadacza rachunku oświadczenia o zgłoszeniu sprzeciwu lub wypowiedzeniu Umowy oznaczać będzie akceptację wprowadzonych zmian.
Pisemne oświadczenia w ww. sprawach można złożyć w placówce Banku lub przesłać na adres Banku.
Warmińsko – Mazurski Bank Spółdzielczy